Sa vada lumea cum numar (euro)

Servim de multe ori la stirile tv materiale despre baietii care isi numara hartiile de euro, conduc cu 200km/h cu sau fara maini si alti „retarzi”. Imi cer scuze fata de acei oameni cu un coeficient de inteligenta mai mic de 70. Chiar nu merita sa fie asociati cu cei de mai sus.

Nu este o cifra precisa, dar mi s-a spus ca o secunda de publicitate, in timpul stirilor, costa cam 1000 de euro. Un clip publicitar are in jur de 30 secunde, deci un pret de 30.000 euro. Timpul de expunere al unui mesaj se pare ca este foarte valoros pentru oamenii din aceasta industrie, altfel nu ar investi sume de bani foarte mari. Cred ca este corect sa spun ca acesti oameni de publicitate considera ora stirilor ca un moment in care telespectatorii sunt prezenti, mai atenti si mai receptivi.

Iar oamenii care invata sa numere, dar nu pe numaratoare ca in copilarie, ci direct pe bancnote de euro, infantilii care conduc prin alti oameni si altii la fel de responsabili, se bucura de publicitate gratuita !. Nu e incredibil ? De cate ori televiziunile ofera gratuit spatiu pentru transmiterea unui mesaj al unor oameni de cultura sau olimpicilor ?

Cum sa nu intelegi o televiziune care se scuza prin „asta vinde”? Eu ii inteleg pe cei care gandesc asa. E ok, nu ai ce sa faci. Dar ai ce sa faci in momentul in care apare acest tip de material: sa inchizi televizorul. Sa nu postezi linkuri de pe youtube. E foarte simplu: daca exista cerere, exista si oferta. O sa spui ca nu aduci multa schimbare cand inchizi televizorul 3 minute ca sa nu ii mai vezi. Asa e. Nu se schimba multe. Dar atunci pot sa te intreb: daca nu esti de acord cu tipul asta de material, prin ce anume il refuzi ?

Nu ma refer la stirile importante despre coruptie sau altele asemanatoare. Ma refer la cele gratuite, cand la sfarsitul stirilor se da un material de acest gen. Ma refer la cele prin care se da poporului circul de fiecare zi.

Probabil ca in afara de audienta, oamenii care decid sa fie transmis acest tip de material, o fac pentru ca isi imagineaza ca atrag atentia asupra unui model negativ. Nu este asa! Ei nu inteleg psihologia unui astfel de personaj. Cand mi-a venit ideea de a scrie textul asta ma uitam la stiri si a aparut un nene care numara de zor hartiile de euro. Pai un om ca el, la nivelul lui de evolutie, nu este constient de relatia valoare-nonvaloare pentru ca nu are acces la contrast, la doua lumi: valoare si nonvaloare. Stii deja in care traieste. In mintea sa, faptul ca apare la tv, este un semn de valoare pentru el! Tu crezi ca o sa isi spuna: „ah.. acest material in care apar cu banii mei, nu are tonul dialogului cultural dintre istoricul X si filosoful Y, are un ton ironic dar imi place oricum”. Pentru el, faptul ca a aparut la tv inseamna ca este valorizat! Oricum, in iluzia lui, o sa isi ofere singur si mai multa valoare, ca doar „dusmanii mei nu a aparut la tv”. Prin urmare o sa il indeparteze si mai mult de realitate sau de echilibru!

Sunt sigur ca in momentele in care prezinti un model negativ pentru a atrage atentia asupra lipsei de valoare dar nu o faci constructiv, nu ii arati consecintele si nu prezinti solutii, de fapt il promovezi. Si sunt sigur ca pentru a descuraja preferinta pentru un model negativ, iti iese mai bine daca promovezi un model pozitiv.

Nu esti de acord cand spun ca „servim”? Atunci cum se face ca exact in acest moment, iti aduci aminte sau ti se contureaza imaginea unui tip de personaj pe care l-am descris mai sus ?



-

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s